Thomas Sabo

Jag borde egentligen ta tag i min övervuxna trädgård men jag väntar på att få hem lite trädgårdsredskap. Jag beställde en kompost och en trimmer här så jag ursäktar mig med att jag tar tag i allt så fort jag får det hemlevererat. Istället kan jag ta tillfället i akt och blogga lite. Någon som jag tycker gör otroligt spännande smycken är Thomas Sabo. Det är ett företag som grundades i mitten av 80-talet i Tyskland. I Tyskland har de länge varit kända men nu börjar de även bli kända för den stora massa i Sverige. Huvudkontoret ligger fortfarande i Tyskland, Lauf an der Pegnitz, och de har nästan 2000 anställda. Jag gillar designen på deras smycken för den blandar det traditionella med det moderna på ett mycket smakfullt vis. Sabo gör även klockor men de har jag inte så stor koll på. Varje gång jag surfar på hans hemsida blir jag avundsjuk på att jag inte kommit på designen själv. Sist såg jag ett underbart halsband med stjärnor. Visst kan jag kopiera åt mig själv men yrkeshedern förbjuder mig att göra det.

Lämna en kommentar