Inspiration till smycken

Jag försöker ständigt att förnya mig och jag kan finna inspiration i det mest. Exempelvis just nu leker jag mycket med rök. Rök kan bilda fantastiska mönster som jag sedan försöker att omvandla till smycken. Jag har köpt en e-cigg hos Cigge på nätet eftersom det ger betydligt mer rök, eller ånga är det, än en vanlig cigarett men jag intalar mig även att det är nyttigare. Det går såklart i perioder vad jag inspireras av. Det ska såklart gå och sälja också och när det gäller mina tidigare smycken så är det nog allmoge och vikingateman som sålt bäst. Fast jag gillar att vara kreativ och tycker det är roligare i verkstaden när fantasin får flöda fritt. En annan tanke jag leker med är att ska ett tema på får älskade barnboksfigurer men jag har inte kunnat omsatt det till verkligheten ännu. Det ska inte vara ansikten men något som ändå förstår att det är Pippi Långstrump, Rödluvan eller någon annan.
Olika typer av guldsmycken

Lämna en kommentar