Två smycken i ett

Det finns många intressanta sätt att tillverka smycken på. Båda enklare och avancerad design intresserar mig. En släkting till mig bad mig sätta ihop två ringar till ett smycke att bära, en i rosa guld och en annan i vitt guld. De skulle gå ihop det vill säga att ena ringen sluter om den andra och fortfarande kunna kännas bra på fingret. I början var det knepigt att lära sig de olika sammansättningarna av guld – vitt, rosé och rött, samt hur jag vill använda mig av dem. Samtidigt gör ett lekfullt angreppssätt det hela enklare. Jag är glad att jag fått hjälp med att sätta mig in i affärsrätt för särskilda beställningsjobb, för det tar onekligen en del extra tid. Samtidigt är det väldigt belönande och nya resultat är alltid roligt att se. Nästa gång ska jag även ta och sätta dit stenar, kanske så att jag kan skilja hennes och hans smycket åt till exempel.

Lämna en kommentar