Semester för en guldsmed

Att slåss om vårdnaden för mina egna barn tär på mig mentalt. Ibland behöver jag ta pauser i jobbet för att jag inte klarar av att fokusera tillräckligt mycket på mina uppgifter. Tankarna vandrar iväg, ibland till någonting som barnens far har sagt till mig, ibland kommer hemska ”tänka om”-tankar. Under gårdagskvällen hade jag positiva ”tänka om”-tankar. När allt detta är över, när jag åtminstone får en paus i denna tvist om vårdnaden, har jag lovat mig själv att ta en ordentlig semester. Jag surfade runt och tittade på härliga äventyrsresor, just nu tänker jag mig att resan ska gå till Kroatien. Kroatien kan erbjuda en alldeles lagom blandning av avslappning och aktivitet – precis vad jag tror att jag kommer behöva den dagen. Nu har jag tankar mental energi för att orka ta tag i vårdnadstvisten igen, min nya advokat hörde nämligen av sig för några dagar sen och bad om några nya underlag.
Dubrovnik i Kroatien
Piltvice i Kroatien

Lämna en kommentar